onsdag 21 mars 2012

Dvärgen Trötter

Jag är förmodligen inte alls som dvärgen Trötter, för mig veterligen så FICK han vara en lat fan. Eller nu är jag kanske ute på hal is, jag har nog aldrig sett hela Snövit utan bara det där som går på julafton, kanske var han flitig som få innerst inne. Ungefär som jag då. Men jag känner mig som Trötter, sliten och gäspande. Idag har jag först jobbat, sedan jobbat över. Sedan var jag ute och sprang en runda efter jobbet. Därefter for jag raka vägen till närliggande Ica Kvantum och handlade under tiden som jag eftersvettades som ett klimakterieoffer. Bara tunga grejer stod på inköpslistan dessutom, som  till exempel flera olika sorters mjöl, socker, samt litervis med mjölk, yoghurt, juice, fil. Höll på att bryta armarna av mig när jag skulle bära ut alltihop till bilen. Körde sedan hem, skuttade in på Konsum för att hämta ett paket och vidare till Matöppet för att hämta ett annat. ALLVARLIGT, kan man inte liksom samordna både post och Schenker och DHL så att man kan hämta sina grejer på ett och samma ställe? Hur svårt kan det vara?

Kom så äntligen hem, släpade upp sommardäcken från källaren. Noterade att det var ju hemskt vad mönsterdjupet var dåligt, släpade därför upp ytterligare en uppsättning för att jämföra. De senare var bättre, så de får åka på imorgon. Orkade inte fundera på vad jag skulle göra med de gamla, vad gör man med gamla däck egentligen? Det finns ju något som heter producentansvar, men vad innebär det? Får fråga Patrik imorgon. Patrik är som ett orakel i såna här frågor, han vet allt. De gamla däcken fick ligga i en hög på gårdsplanen, själv gick jag in och packade upp alla tunga saker jag handlat tidigare. Slängde i mig en tallrik yoghurt, fruktsallad och müsli medan jag kollade lite mail och Facebook. Sedan skulle jag boka biljetter till bion. Ja, men då kunde man inte bara reservera biljetter utan var tvungen att betala dom, för reservationskvoten var fylld. Vad är det för djävla trams? Ja, men då fick jag väl lyfta röven ur soffan och gå och hämta mitt Visakort för att betala. Nä, men då fick jag meddelandet "köp medges ej av banken". WTF, ska banken bestämma om jag ska gå på bio eller inte? Pengar fanns ju på kontot, men då visade det sig att jag inte hade aktiverat någon slags Visa Digital Secure-tjofräs som man måste ha för att kunna använda sitt kort på SF:s sida. Normalt när jag betalar på nätet använder jag e-kort, och då behöver man inget sånt, men för att kunna hämta ut sina surt betalda biljetter var man tvungen att komma dragandes med samma kort man betalat med, och då antar jag att det inte duger med en tjänst. Så det var bara att lyfta på röven en gång till och klampa upp och hämta bankdosan och skaffa sitt Digital Secure-skit. Matade sedan in kortnummer, giltighetstid och CVV-kod för vad som kändes som artonde gången, klickade på KÖP och då talade trög-SF om för mig att platserna jag reserverat inte längre var reserverade eftersom jag varit inaktiv för länge. MEN KUNDE NI INTE SAGT DET FRÅN BÖRJAN DÅRÅ? Tillbaks på ruta ett, boka om platser, mata in kortnummer, giltighetstid, CVV-kod, KÖP. Sådär, äntligen.
Och därefter var det bara att lyfta röven för tredje gången och åka till brukshundklubben för att träna. Lovade nämligen i ett svagt ögonblick att vara med på en liten uppvisning nu på lördag i samband med att hundkurserna börjar, och nu var vi fem stycken som skulle träna ihop oss. Det tog evigheter, eller det gjorde det väl egentligen inte, men jag hade bara tänkt vara där typ en halvtimma, och nu blev det istället en och en halv timma.
Körde hem, kastade mig i duschen och här sitter jag nu. Klockan är läggdags. Ska gå upp och läsa lite i Mary Lawsons En lördag i juli när jag var sju år eller vad fan den nu heter. Jag orkar ungefär två sidor per kväll, sedan vilar jag i Morfei armar. Hodeladi hodeladi hoppsan vilken dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar