lördag 10 mars 2012

Lördagsbiten

Igår när jag skulle somna, eller falla i koma på grund av enorm trött- och mätthet så var det väl en djävla MYGGA i sovrummet. Naturligtvis höll den på och iiiiiiiiiiii:nade runt runt runt, och det finns bara en sak som är värre än det ljudet, och det är när det ljudet plötsligt TYSTNAR och man vet att man snart kommer att ha en ilsket kliande blaffa någonstans. Fast jag tror jag klarade mig faktiskt, även om jag inte lyckades med konststycket att dräpa det lilla aset med ren tankekraft.

Idag har jag spänstat runt i skog och mark med Remus, tax med rätt att döda, i två och en halv timme. Svetten lackade, det börjar nog bli dags att lägga av vinterjackan snart. När vi kom hem tömde jag bilen på spillvirke och sågade upp det FÖR HAND i ytterligare ett par timmar. Då lackade svetten igen, men jag gillar att såga ved för hand. Man tänker så bra då. När man sågar med motorsåg så kan man, eller åtminstone jag, bara tänka på den sjukt störda familjen Sawyer i Motorsågsmassakern och det genererar väl inte direkt några stora och djuplodande tankar som kommer att förändra världen till det bättre.

Ja, det var väl ungefär allt jag hade att säga om denna dagen så här långt. Om en stund ska vi äta pizza och se på Game Of Thrones på svt play. Resten av kvällen ligger öppen så här långt, men det blir i alla fall inte Mello, den saken är jag rätt så övertygad om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar