söndag 25 mars 2012

Mal nutrition

Idag gick jag som vanligt upp i ottan, åt frukost, satte bröddeg på jäsning och gick ut på söndagspromenad med Remus, tax med rätt att döda. När jag kom hem igen gjorde vi misstaget att dricka elvakaffe och festa till det med några återstående gräddbullar som blev över vid tillverkningen av Adrians tårta. Vi borde satsat på en rejäl lunch istället, för sedan åkte vi på sagda Adrians kalas och konsumerade enbart kaffe och cirka en miljard tomma kalorier. Det var för all del gott, men det går ju tyvärr inte att leva på i längden. Efter kalaset åkte vi till rik-Ica för att handla och då var vi så svaga av allt raffinerat socker utan substans att det var en ren plåga och vi förbannade oss själva för att vi inte hade grundat med lunch. Åkte hem och nu lagar jag middag istället, pasta och en sås gjord på kycklingfilé, ett ton lök, vanlig plus inlagd paprika, chilisås, en halv burk superstark ajvar och lite random salt och kryddor. Stod och nallade av den inlagda paprikan medan jag skar den för den var så god och SALT. Hade nästan kunnat slörpa i mig hela ättikslagen på stående fot om det inte var så att de återstående paprikorna behövde någonting att vila i.

- Vem är det som har gjort tårtan, frågade Adrians farmor.
- Mormor har gjort den och vi har köpt den av henne! svarade detta födelsedagsbarn av sin tid rappt som om det var helt normalt att köpa och sälja hushållsnära tjänster inom familjen. RUT-avdrag på det, någon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar