onsdag 18 juni 2008

Vem vill höra näcken när det finns MTV?

Nu är det nervöst. Ikväll avgörs inte bara Sveriges väl och ve i fotbolls-EM, utan även, vilket är mycket viktigare, hur det ska gå i det heliga EM-tipset på jobbet. Jag har legat stabilt på tredje plats så gott som hela mästerskapet, till stort förtret för karlarna. Men igår hamnade jag i en allvarlig svacka och rasade ner till femte plats. Min enda tröst är att Christian har legat näst sist i stort sett hela tiden. Skadeglädjen är den enda sanna glädjen.

Ikväll är det allt eller inget som gäller. Så Zlatan och alla ni andra, känn ert ansvar och fixa snygga resultatsiffror åt mig, tack. I gengäld lovar jag att aldrig mer fälla uttalanden som Killar med stor kuk behöver inte kunna någonting om fotboll.  Vilket har råkat slinka ur mig några gånger under det pågående mästerskapet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar