torsdag 12 juni 2008

"Vars enda ambitioner är en byline och en lön och ett stambord där det vackra folket finns..."

Kvällstidningsjournalister står väl aldrig särskilt högt i kurs, men ibland når de bottennapp som man inte trodde var möjliga. Den hetaste nyheten denna nådens dag är att Zlatan Ibrahimovic har kräkts. Efter matchen, på grund av utmattning. Den sportreporter som virkat ihop denna tvivelaktiga artikel borde, tillsammans med fotografen som förevigat när Zlatan spyr ner i en träningsväst, få varsitt teleobjektiv uppkört i röven.

Tänkte jag först. Men sedan när jag såg att löpsedlarna döpt om detta till ZLATANS HEMLIGA KRÄK-KOLLAPS ville jag mer emigrera till ett annat universum. Där övriga livsformer består av encelliga organismer och jag är den enda som är läs- och skrivkunnig.

Om jag någonsin får se en rubrik där denna händelse kommer att återberättas som "Zlatan-zpyan" så kommer jag inte längre att svara för mina handlingar. Michael Douglas i Falling Down, kom tillbaks, allt är förlåtet.  

1 kommentar:

  1. ..."Medan andra bryter ryggen i jakt på sanningar
    som skrämmer skiten ur en livrädd redaktion.
    Ja, till dom sista vill jag säga, innan tystnaden tar vid:
    Vi behöver folk som fattar sin mission..."

    SvaraRadera