onsdag 4 juni 2008

The strawberry girl

Det står en man av asiatiskt ursprung och säljer jordgubbar utanför Ica. Jag brukar handla av honom. Jag handlar där så ofta att vi nästan har börjat bli lite familjära med varandra. Idag avslöjade han att han kände igen mig. Som en återkommande kund, skall väl tilläggas för säkerhets skull, det var inte så att han var en FBI-agent på hemligt uppdrag. På grund av detta, att jag var en god kund alltså, plockade han fram extra stora och fina jordgubbar bakom disken eller vad man nu ska kalla det.

Sånt uppskattar jag. Nu kommer jag aldrig att handla jordgubbar någon annanstans än hos asiaten. Min jordgubbskonsumtion bidrar nog med ungefär hälften av hans årsinkomst. 

Jag är rätt förtjust i jordgubbar. Kan man nog säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar