söndag 1 juni 2008

Åh nej, Island - Sverige 29-25, OS-kvalet gick åt skogen

Men man blir så ledsen. Så deprimerad. Hade jag varit man hade jag nog sjukskrivit mig en hel vecka och varit hemma och deppat. Stackars Sverige. Tur i alla fall att damlaget är klara, annars hade ju hela OS varit totalt meningslöst.

Men det är ju roligt för Island, som aldrig har varit med i OS förut. Får man ju ändå tycka.Och det är ju lite det som är charmen med handboll. Att nästan vad som helst kan hända. Man minns ju ryska 90-talsrysare, när Sverige låg under med sådär 8 mål när det var en kvart kvar, och ändå lyckades vinna med Guds hjälp och blixtsnabba kontringar.

Det är inte lika charmigt när de förlorar, men ändå. Man får ta det som en viking.  Och jag håller ju hellre på Island och Danmark i herrhandbollen än några andra länder. Man blir ju sådär nordisk i sportsammanhang. Har jag märkt.

Nu ska jag sörja färdigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar