onsdag 25 juni 2008

Där vännerna dukat vårt bord med brännvin och vin, ja sjung så det ekar

Det Sociala Experimentet förnekar sig inte. Idag fick jag följande erbjudande från Åke, 55 år från Helsingborg:

sugen på en kk date idag med en lång och välväxt o stilig man?
alltid säker-skyddat-ren och nyrakad.
njut i sommaren
ska förbi kstad idag.......

Sånt här förbryllar mig. Om jag ska åka någonstans är inte det första jag tänker på att rusa in på en dejtingsajt och göra en sökning på alla som bor i området för att sedan skicka ut förfrågningar om man vill träffas och ha sex. Som jag föreställer mig att Åke har gjort, för inte fan kan det vara att han tycker att vi har så mycket gemensamt. Och det är inte första gången det här händer, eller själva Åke är ny, men annars är det rätt vanligt att karlar som "reser mycket i jobbet" hör av sig och berättar att de av en ren händelse råkar befinna sig i närheten och kan man inte passa på att träffas och knulla lite då? En del med det smått patetiska tillägget att det är så trist att sitta och uggla ensam på hotellrummet.  Jaha, men ser jag ut som en fritidsledare? Läs en bok, är mitt råd.

Och så det där med när folk måste påpeka att de är renliga. Man kan undra vad de har för märkliga referensramar egentligen. Eller så har de helt enkelt inga bättre egenskaper att framhäva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar