lördag 18 februari 2023

Nytt steg i livet

Lille P:s ägare hörde av sig och meddelade att hon inte längre behövde hjälp eftersom hon inte längre hade samma problem med att hitta barnvakt som hon haft tidigare så nu kunde/ville hon rida mer och då får det ju bli så. Lite sorgligt, för det har varit en kul resa som ju bara precis har börjat, men det är som det är och jag fattar ju att man såklart i första hand inte skaffar en häst för att andra ska rida på den, eller det hade ju inte jag gjort i alla fall. 

Så från och med nästa vecka är jag "ledig" nästan jämt. Vilket känns helt galet, vem är jag ens när jag inte alltid är på språng mellan aktiviteter? Det kanske är det jag ska ta reda på nu framöver? När jag slutade hålla tusen hundkurser så var ju min tanke att jag bara skulle göra ingenting ett tag - men sen ramlade Lille P över mig som av en händelse, plus att det i samma veva råkade bli en plats ledig i dressyrgruppen, och sen var man ju uppbokat från hjässa till fotabjäll lik förbannat. Men nu är det inget sånt på gång, så VEM VET vad som händer nu? Vem ska jag bli? Vart är jag på väg?  Stay tuned för den gissningsvis inte så jättespännande fortsättningen. 

1 kommentar:

  1. Men så trist. Hoppas hon har förstånd att vara tacksam för allt arbete du lagt ner ändå.
    Carina

    SvaraRadera