fredag 17 februari 2023

Till stallet istället, v 7 2023, pt 2

Gårdagens övning var bakdelsvändningar. Om dom tyckte Köttbullen att de var ungefär lika roliga som framdelsvändningar, dvs allt skedde under protest. Men hon blev oerhört lösgjord av att göra dom, så någon nytta gjorde de väl i alla fall tänker jag. Mot slutet kändes hon jättefin, enda tråkiga var att hon bet sig i tungan eller något (förmodligen under sina protesthandlingar, som just nu yttrar sig som att hon försöker bita tag i bettet, köra upp huvudet och bara *inte göra det man ber*) mot slutet av lektionen så det började blöda. Känns ju inte kul att rida med en häst som är blodig runt munnen. Ja, det gjorde jag ju såklart inte utan satt av och ledde henne den tid som var kvar. Även om det ser tusen gånger värre ut än vad det är så känner åtminstone jag mig som en mördare med järnhänder, och det fastän jag hela tiden försöker vara lätt som en fjäder i handen. Nu var det ju inte som att hon blödde för att jag varit hård i handen (då hade jag nog skämts ihjäl), men tänk om det är vad folk tror? 

Nästa vecka är det teori och jag har anmält mig till en dressyrkurs. Det ska bli kul,  hoppas jag i alla fall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar