tisdag 22 november 2022

Till stallet istället, v 47 2022, pt 1

Igår stod det markarbete på schemat. Jag hade Tösen, det gick väl sisådär. Förra veckan tyckte jag det gick rätt bra, men då hade hon inte gått någonting den dagen. Igår hade hon gått lektionen innan och då var hon väl lite tröttare. Seg var väl bara förnamnet, tyckte emellanåt att jag satt på en stor degklump som jag hade att fösa framför mig. Hård i munnen är hon också. Tyckte ändå att hon började komma till sig lite efter att vi hade galopperat på uppvärmningen, men då var det dags att börja med bommarna. Det var ändå en rätt kul övning, man skulle vända upp på medellinjen, sedan trava över en serie bommar på böjt spår, rakrikta, sedan rida över en ny bomserie på ett annat böjt spår åt andra hållet och sedan rida rakt fram på medellinjen igen. Och det var petnoga med vägarna, började man mitt på första bommen så skulle man komma ut mitt på sista bommen också, så här fick man ha tungan rätt i mun, skänklarna på rätta ställena och fokus på var man var och vart man skulle. Var helt trött i huvudet efteråt, hehe. Tyckte själv att jag red rätt så bra på själva övningen, men formen (Tösens) kunde ha varit bättre. Ändå var hon på gång, och när vi travade av efteråt längde hon på halsen och sökte sig framåt och neråt, så där hade ju lektionen kunnat få börja. Men då var det såklart slut på det roliga.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar