torsdag 3 november 2022

Slappdag? Jobbdag?

Jobbar hemma idag, kändes rätt gött att bara tassa upp och gå och sätta sig vid matbordet och slippa ge sig ut i mörker och (relativ, 4 plusgrader) kyla i arla morgonstund. Var ju ute och pimplade vin med Jenny igår kväll, fast någon backanal var det sannerligen inte frågan om och jag var hemma cirka 21.30. Då hade min man redan gått och lagt sig, så jag kunde ju åtminstone låtsas som att det förhöll sig så att jag kom hemrumlandes framåt småtimmarna efter att ha gjort stan osäker. Vilket alltså inte var fallet. Det vildaste vi gjorde var väl att vi besökte en bokhandel och köpte ett linjerat kollegieblock utan perforering i storlek A5. Som var direkt ohemult dyrt, så det vete fan om det inte hade lönat sig att beställa på nätet i alla fall. Men skitsamma, nu har jag ett och det lär räcka ett tag för det var 180 sidor i det och de kommer förhoppningsvis inte att ramla ut som de gör i mitt befintliga block. Har alltså ett block där jag gör en form av veckoplanering där jag skriver upp sånt som jag ska göra för att det ska bli överskådligt samt framför allt: bli av. Men skaffa en kalender då, kanske vän av ordning tycker, men jag är inte intresserad av ifall det är Berta eller Bartolomeus som har namnsdag och om det är fullmåne och vilken söndag innan eller efter fastan det är. Jag vill bara ha en tom sida där jag skriver ner vad som ska hända de närmaste 14 dagarna och sedan stryker efter hand som jag gjort sakerna. Samt ha ett block där inte sidorna fladdrar iväg som vissna höstlöv på grund av att de är perforerade och därför tydligen inte tål att man bläddrar i blocket. Mission completed, nu har jag ett block som uppfyller mina tydligen extremt höga krav. Annars hände det inget speciellt annat än att vi åt kinamatsbuffé, delade en flaska vin och löste ett gäng världsproblem som mest går ut på att vi sågar 99,9 % av mänskligheten och hyllar oss själva. Alltid lika trevligt. 

Ikväll ska jag på dressyrclinic, det blir spännande. Minst halva Torsdagsgruppen skulle dit, inklusive Häxan tyvärr. Men de två gånger jag har träffat henne i modern tid så har hon ju faktiskt hållit en hyfsat låg profil, så blir det inte värre än så här så ska jag väl inte klaga. Men nu ska jag väl fortsätta med att skriva protokoll från megamöte med dääääänskar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar