onsdag 16 november 2022

Mister, you're a better man than I

Var ute på lokal igår, det var jobbrelaterat och rätt segt även om maten var god och det bjöds på vin, dock i mycket måttliga mängder. Känner mig ändå som någonting som bott under en sten i 800 år idag, mest på grund av sömnbrist. Var inte hemma förrän 22.45-ish och det är ju långt efter läggdags för mig. Plus att jag inte ens fick sova alla de ynkliga timmar som jag unnade mig innan det var dags att hasa upp och ta bussen till stan (där jag hade lämnat bilen p g a sent påkommen jobbrelaterade happening). I normala fall äter jag dagens sista måltid någon gång rätt sent på eftermiddagen, vid 16-17-tiden sådär, och sen har jag inga som helst problem med att inte äta någonting förrän nästa morgon. Men äter jag som igår en rätt stadig tvårätters middag som inleds vid 19.30-ish inträffar följande: att jag vaknar på natten och att det känns som att jag håller på att svälta ihjäl. Det är som att magsäcken inte klarar av att töjas ut så sent på kvällen eller nåt? Vägrar dessutom av principiella skäl att gå upp och äta något, för att stå framför kylskåpet och tugga i sig något nattetid är nog något av det mest ovärdiga jag kan tänka mig. Obs, bryr mig inte om hur andra gör, men jag kan liksom inte riktigt se mig själv i samma rum som en "nattmacka", plus att det känns jobbigt att behöva göra om hela den trista proceduren med tandborstning osv. Så jag kom i säng vid 23 nånting, var sedan vaken mellan 2 och kanske halv 4 och sedan upp 05.15 (unnade mig ändå lite sovmorgon), så idag känner jag mig SLETEN. Inte bara p g a utebliven skönhetssömn utan också för att det varit två rätt hektiska dagar med besök av diverse chefer och det har talats engelska och danska om vartannat och dessutom har jag tvingats vara social i större omfattning än vad jag känner är rimligt. Har nu mest av allt lust att åka hem och gräva ner mig under samma sten som det känns som jag legat under i hundratals år. Men nehe, då var det väl ytterligare ett jobbmöte kvar, dock av karaktären att bara behöva sitta på Teams och lyssna med ett halvt öra så det går väl an. 

Sedan är det inte alls tal om att hem och gräva ner sig, utan det ska gås ut med hundar, tränas och även städas litegrann. Sedan är det handboll ikväll, måstematch mot Kroatien och utöver det måste Norge slå Danmark plus ytterligare någon match som måste landa på rätt resultat för att Sverige ska kunna kravla sig vidare till kvarts- eller semifinal (har inte riktigt hela upplägget i den här turneringen klart för mig). Men imorgon ska jag jobba hemma så då blir det kanske lite sovmorgon åtminstone. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar