måndag 24 december 2012

Vad det blev för film

Vi zappade kanalvarvet runt, började kolla på en engelsk komedi om pakistanska traditioner versus brittiska som inte var särskilt rolig, zappade vidare och hamnade så småningom framför den något uttjatade Tomten är far till alla barnen, som inte heller den är särskilt rolig och har aldrig varit det. Enligt mig då. Nu är det nyheter, vilket inte heller det är speciellt upplyftande denna dag. Istället läser jag på aftonbladet.se att klippningen av årets Kalle Anka har orsakat "tittarstorm". Jag tycker så här: Att den som känner sig kränkt av den där djävla dockan kan väl ta ett steg framåt och förklara varför, för jag förstår ärligt talat inte vad det är att väsnas om. Finns det inte värre saker att gorma om än sånt där? Å andra sidan är jag inte speciellt mycket för traditioner, och Kalle Anka kollar jag bara på med ett halvt öga om ens det, beroende på om tv:n är på och om det råkar vara något bättre på någon annan kanal eller ej, så i min värld hade tomten mycket väl kunnat stå i naziuniform och göra utmanande höftrullningar utan att jag hade märkt det. Så gissningsvis hade jag aldrig överhuvudtaget märkt att den där scenen hade klippts bort om detta nu inte hade blivit december månads stora snackis.
Tycker i alla fall att det är extremt roligt att folk väljer att lägga sin tid på att sitta och skriva härskna inlägg i Aftonbladets kommetarsfält än att fira den jul vars känsla uppenbarligen ska återfinnas i vad som visas på tv mellan 15 och 16 den 24/12. Kul med vuxna människor som sitter och skriver glödande inlägg på aftonbladets chatt om att "julen är förstörd" istället för att umgås med sina nära och kära. Det är humor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar