fredag 21 december 2012

121221

Dagen för jordens undergång är här. Fast än så länge är väl det värsta som hänt att vi åkte och storhandlade tillsammans. Vi och ungefär resten av kommunen, och då vände vi ändå på rik-Icas parkering eftersom den var knökfull klockan elva på förmiddagen av alla knösar som skulle handla det sista innan undergången, och styrde kosan mot Konsum istället där det var något glesare med folk. Åkte hem, lastade ur och sedan åkte min man in till stan och jag har varit hemma och drönat under tiden. Eller jag har i och för sig hunnit med att städa, gå ut med hundarna samt lägga kött i marinad, men det är inte jordens högsta tempo direkt. Nu eldar jag i kaminen och slötittar på tv. Har även städat hatthyllan i hallen, vilket nog aldrig någonsin blivit gjort sedan vi slog våra påsar ihop och jag under en längre tid har retat mig på berget av hopknölade halsdukar, udda vantar och annat krafs som man, dvs vi, bara trycker upp där när det ska undan. Men nu är det snyggt och prydligt. Ska snart gå och börja med undergångsmiddagen, vitlöksmarinerad biff, potatis som jag var nere i landet och grävde upp under snölagret innan idag, samt någon god sås. Sedan blir det På Spåret och slappande i soffan resten av kvällen. ENJOY, som vi säger. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar