söndag 2 december 2012

So far so good

Har precis kommit in efter att ha skottat gårdsplanen och uppfarten för andra gången idag. Obs, har egentligen ingenting emot själva skottandet, det är väl träning så god som någon annan. Det är mest det menlösa i att skotta medan det fortfarande snöar som jag hakar upp mig på. Men alternativet är att skotta dubbelt så tjockt snötäcke senare ikväll, och det kändes väl bara sådär frestande.

Kom in exakt lagom till att knäckebröden i ugnen skulle börja brännas vid. Jag tror att en minut till hade räckt, och detta berodde på att trögtänkta jag hade satt ugnen på 175 grader och inte på 150 som det ska vara. Oklart varför, jag är uppenbarligen inne i ett dåligt matlagnings-flow just nu. Igår brände jag till exempel vid en sås och förra helgen brände jag en plåt med kakor. På något sätt borde man kunna dra lärdom av det här, men jag gör det enkelt för mig och skyller på snön. Allt är snöns fel, även sånt som hände förra helgen när det fortfarande var grått och grönt, ej vitt, ute.

1 kommentar:

  1. Varje år letar jag fram och läser igenom det här:
    http://www.byggahus.se/forum/ovriga-diskussioner/21987-snorojning.html
    Och jag fnissar lika förtjust varje gång:-D

    SvaraRadera