måndag 17 december 2012

Some of them wants to get used by you

Gäsp. Idag är det segt. Och måndag. Och dimma. Väldigt mycket dimma, men om det har med PLUSGRADERNA att göra så kan jag ta det. Idag såg jag lite grönt gräs på en plätt där snön hade smält. Sånt inger hopp. Det är fortfarande tonvis med snö kvar förstås, men har man riktig djävla tur så hinner allting smälta bort innan det blir kallare igen. Hoppas!

Trött är jag för att jag låg vaken och sträckläste Till offer åt Molok igår kväll när jag egentligen borde ha sovit min skönhetssömn. Var ju tvungen att veta hur det gick. Det gick bra för de flesta, men inte alla. En tår fälldes (av mig). Och så vill jag allmänt rikta några väl valda ord till huvudpersonen, lite som ett illvrål i Harry Potter: Rebecka! Gör slut med den där Måns! Bli ihop med Krister! NU! I övrigt säger jag bara till de som inte läst Åsa Larssons böcker: Gör det.

Själv ska jag sätta tänderna i Mikael Strömbergs Inmurad. Jag köpte och läste Vätten när den kom och blev skitbesviken, vilken djävla dynga rent ut sagt, så jag tänker minsann inte gynna Mikael i onödan. Han får bara en liten bibliotekspeng av mig den här gången tills han levererar bättre.


2 kommentarer:

  1. Krister och hon idkade ju umgänge i sänghalmen där på sista sidorna så hoppet finns. Har stört mig på den där apan Måns (snyggt namn dock, lite kattigt) sedan första stund.

    SvaraRadera
  2. Ja, men tänk om hon liksom bara utnyttjade honom! Måns är ett lass med skit, hoppas han blir avpolleterad. Plus den där tönten von Post. Fast...vem ska man då reta sig på?

    SvaraRadera