onsdag 7 november 2012

Status: småstressad

Körde till jobbet i morse och hamnade mitt i sluttampen av den amerikanska presidentvalvakan. Det var riktigt mysigt att sitta där och kura i bilvärmen (kör min mans bil nu när min är på verkstad och får kärlek och omvårdnad, och till skillnad från The Queen of Volvo vars värmesystem lämnar en del övrigt att önska så fungerar värmen alldeles orättvist ypperligt i hans) och höra Mitt Romney åka på däng i realtid så att säga. Han verkar ju helt flängd i roten, en sån djävla tur att inte han blev satt att styra världens öden.

Saker jag retar mig på just punkt nu: Folk som säger "lägg ett mail till mig" eller "jag har lagt ett mail till dig". Vadå LÄGG? Man lägger möjligen ett fysiskt brev på (eller snarare i) den fysiska brevlådan, men inte ett mail, det SKICKAR man. Sluta upp med att uttrycka er så djävla töntigt. TACK.

I övrigt är det väl inte mycket nytt under solen, och snart börjar Bonde söker fru. Tjingeling. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar