fredag 9 november 2012

My body is all black and blue, my face's deathly grey

Fredag kväll och jag ligger i soffan och slösurfar med en värmedyna. Har lite ont i ena höften, eller inte ont direkt utan mer som att en sena eller muskel är lite för kort och liksom stramar på ett obehagligt sätt i vissa rörelser. Spelar ingen roll hur man stretchar. Det har varit så lite till och från sen någon gång tidigt i höstas, men det går inte över så nu har jag beställt tid hos min kiropraktor GLENN, som jag periodvis gått som barn i huset hos. Fast nu har jag inte varit där sedan 2009, upplyste han mig om i telefon när jag ringde. Ska dit nästa vecka och hoppas på lite mirakel och helbrägdagörelse.  Är lite trött på att ha en kropp som inte vill som jag vill. När man var ung var man lat och pallade inte röra sig ur fläcken, och nu när man längtar efter träning så kommer ens svekfulla lekamen och sätter käppar i hjulen för en. Vad är det för djävla sätt? Skärpning här, kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar