fredag 23 november 2012

Fräcka fredag

Sitter i soffan och försöker liksom inta fredagskvällen och göra den till min. Har taktiksovit efter jobbet, vrålat ilsket åt min man när han kom uppklampande i sovrummet, där jag låg under täcket med fördragna gardiner, och ställde den synnerligen idiotiska frågan Sover du? FAN vad jag kan bli på dåligt humör av sådant. Obs, hade 10 minuter tidigare sagt: Nu går jag upp och sover en stund, så sannolikheten för att jag antingen hade somnat eller var på god väg att göra det var ju ganska hög, kan man ju tycka. Dessutom har jag ett antal gånger påpekat att jag inte vill HA den typen av frågor när jag ligger och drönar och är halvvägs in i Morfei' rike om det inte gäller livsviktiga saker (till livsviktiga saker räknas inte frågor i stil med om man vet var potatisskalaren är). Jag menar, antingen så sover man ju och kan ändå inte svara på några frågor. Eller så blir man väckt precis i gränslandet mellan sömn och vaka och (i mitt fall) på synnerligen dåligt humör och vrålar AMEN VAD FAAAN TROR DU? till svar. Väldigt sällan är man pigg och nyter och bara ligger och väntar på att få svara på frågor, eller i alla fall är inte jag det. Jaja. Lyckades i alla fall somna (om) och återvann på så sätt mitt goda fredagshumör. Ikväll är det säsongspremiär på På spåret. Tydligen går det samtidigt som X Factor, så alla som bara har en tv och barn i fel ålder måste börja förhandla omedelbums om de vill få ha sin fredagsunderhållning ifred. Ett tips från coachen så att säga.  Nu ska jag duscha och elda i kaminen. Mmmm....duscha och elda i kaminen. Dagens bästa stund.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar