fredag 16 november 2012

Och det vart afton

Äntligen är det fredag och äntligen är det eftermiddag. Tycker hela veckan har känts mer eller mindre motsträvig hela tiden. Idag sprang Sabina och jag på lunchen, och det var asjobbigt. Tror i och för sig att vi gick ut i för hårt tempo, för när vi kom till järnvägsövergången, vilket brukar ta i runda slängar 6 minuter, så visade klockan på 4.25. Har sjukt svårt att växla tempo, så det blev därefter. Dvs asjobbigt. Lågt blodsocker hade jag också, och en treo jag hade svept lite innan skvalpade omkring i systemet och ställde till med obehag. Nej, det var ingen behaglig runda alls.

Avrundade dagen med att köra via Åhus och handla vin samt mat, inte på rik-Ica utan valde Konsum istället. Konsum i Åhus för en, inbillar jag mig, något tynande tillvaro i skuggan av rik-Ica som faktiskt har ett extremt tilltalande sortiment, men är ändå helt okej. Så jag handlade, körde hem, lyssnade på Jansson & Wester på P4 och småskrattade bakom ratten enligt mina nya vanor.  Nu är jag hemma och har taktiksovit en stund för att orka hålla mig vaken längre än till 20.00. Ska strax hoppa in i duschen, sedan blir det tacos och vin. Tjo flöjt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar