tisdag 20 november 2012

Happy birthday

Idag är det min mans födelsedag. När jag kom hem från jobbet gav jag honom en drygt 30 år gammal bok om musik som under kapitlet "Jazz" innehöll ordet "neger" så många gånger och i så många olika sammansättningar att alla som blir proxykränkta av alternativa benämningar till chokladbollar skulle ha fallit döda ner. Fast vi tyckte det var rätt roligt. JA, det gjorde vi och NEJ, vi röstar inte på Sverigedemokraterna. Sedan åt vi (läs: han) upp resterna av den gelatinfria tårtan från i helgen och därefter festade vi till det genom att åka till bilverkstan och hostade upp 5000 kronor (FY FARAO vad vi har lagt pengar på våra bilar den här månaden säger jag bara) för att hämta ut min mans bil som fått sprillans nya lambdasonder, en utbytt fjäder och en släckt varningslampa. Nu har jag skickat ut honom för att pumpa ett av mina däck och sedan ska vi dricka te och kanske titta på tv eller läsa lite framför kaminen.

När man var liten var födelsedagen något magiskt och liksom lustfyllt som man såg fram mot hela året. Någonting har hänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar