torsdag 15 november 2012

My body is all black and blue pt 2

Kan meddela för kännedom att jag numera har en höft som ståtar med ett stort och präktigt blåmärke, orsakat av Glenns järnhårda tummar. Min man tyckte att det var en sabla tur att jag hade varit och tagit cellprov innan jag gick till Glenn och fick en ny kulör i trakterna kring höftbenets muskelfästen. Han kände sig bergsäker på att han skulle ha blivit falskeligen anklagad för hustrumisshandel om kronologin varit tvärtom. Nu tror jag ju inte direkt att man kan åka dit på så lättsamma grunder när åtal efter åtal mot dokumenterade våldsverkare läggs ner i brist på bevis, men man vet ju aldrig vad DDB (domedagsbarnmorskan) kunde ha fått för sig.

Hörde förresten på radion i morse att polisen fick sig en knäpp på näsan för att inte ha tagit tag i en anmälan om att en unge blivit misshandlad av sin styvfar. Anmälan kom in till polisen i maj 2011 och det dröjde nästan 10 månader innan de började utreda, trots att ärenden om barnmisshandel skall behandlas "skyndsamt". Ja, det är ju givetvis under all kritik. Fast jag undrar mest varför det har tagit mer än ett halvår innan detta har blivit en "nyhet" värd att rapportera. Ur led är tiden, som Shakespeare sa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar