torsdag 17 augusti 2023

Till stallet istället, v 33 2023, pt 2

Åkte till stallet med siktet inställt på att få ta en rejäl dust med Köttbullen. Kom dit, då stod det ett barn och höll på att göra i ordning henne. Nu vill man ju inte komma där och bara Vad gör du med min ponny? som en annan taskmört, så jag gick till ridlärare V och frågade om det inte var meningen att jag skulle ha Köttbullen, men det var det. Men ridläraren i ponnygruppen hade uppenbarligen missat det, och innan jag hann få tag på henne så hade tio ponnybarn hunnit sitta upp och var supertaggade på att få rida ut i skogen och då vill man ju återigen inte vara den där taskmörten som kräver att ett barn ska sitta av och byta ponny baraföratt, så jag sa att jag kunde ta Knubbis istället. 
Det gick ganska bra, fick till några fina stunder där han gick fint och avslappnat, men munnen är svår. Så fort han tycker man tar för mycket, även om det inte känns som att det ÄR särskilt mycket, så börjar han kasta med huvudet och hålla på. Idag tyckte han också att läktaren var extra läskig och var spänd och stod emot när vi skulle förbi där. Dagens övning var att rida som på ett ruteress och dels jobba med att böja och runda runt konerna som stod i varje hörna av ruteresset, och dels jobba med sidvärtsrörelser på linjerna mellan konerna. Det gick fint, sånt kan Knubbis, men mycket till egen motor har han inte så nog fick jag jobba så svetten lackade. Nästa vecka blir det i alla fall Köttbullen om inget oförutsett inträffar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar