torsdag 10 augusti 2023

Till stallet istället, v 32 2023, pt 2

Isag är det torsdag och på torsdagarna vankas det ju dressyr. Fick äran att fortsätta kämpa med Köttbullen, men det gillar jag ju att göra. Och idag kändes hon faktiskt, lo and behold! riktigt positiv. Hon har ju annars rätt mycket Varför ska jag göra det här?-attityd, men idag var hon framme för skänkeln och gjorde det hon skulle utan protester. Det var visserligen "bara" lite uppvärmning inför vad som komma skall, men svetten flöt över både henne och mig när vi var klara.  Min ridlärare tyckte också att nu hade det gått så bra för mig och Köttbullen att nu var det "dags att börja ställa lite krav". GULP. Alltså, jag är inte rädd för att ställa rimliga krav på en häst, men att ställa rimliga krav på Köttbullen kräver rätt mycket fingertoppskänsla. För lite så utnyttjar hon det och går och såsar. För mycket så går hon i baklås och blir allmänt vrång. Sen började det snackas om att det skulle vara någon klubbdressyr eller om det var Pay&Ride senare i höst där vår ridlärare tyckte vi skulle vara med. GULP GULP. Det blir nog en spännande höst det här. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar