tisdag 28 mars 2023

Till stallet istället, v 13 2023, pt 1

Igår hade vi vikarie. Jag fick Knubbis, "tyvärr" stod det markarbete på schemat och jag ville ju cirka tusen gånger hellre rida ett rejält dressyrpass. Men nu skulle det travas över bommar istället, så det gjorde vi och det gick väl ganska bra. På slutet skulle vi komma över två galoppbommar och räkna galoppsprången emellan och då tyckte jag att han blev lite stark och inte riktigt svarade på förhållning efteråt. Och sånt gillar man ju inte riktigt, hehe. Annars gick det bra och avstånden stämde fint och så vidare. 

Vet inte hur jag ska göra nästa vecka då det är hoppning. Tror att Knubbis är en ganska bra hopphäst, i alla fall brukar han vara med när det är klubbtävlingar, och i mitt fall handlar det ju aldrig mer om än att hoppa sådär 50 cm. MAX. Men jag gillar ju inte hoppning, plus att de senaste gångerna har jag fått ont i ryggen efteråt. Är väl för att jag spänner mig och sen knycker det till i språnget på något ofördelaktigt sätt, eller något. Fast jag gillar ju att rida, och jag vill också gärna lära känna Knubbis bättre. Äh, jag får se hur jag gör. Dagsformen får väl avgöra, hehe.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar