fredag 10 mars 2023

Till stallet istället, v 10 2023

Igår var det dressyr med Köttbullen, yay. Det hade varit någon form av ommöblering i stallet sen förra veckan, så när jag sladdade in till ponnystallet så stod det ett russ i Köttbullens (fd) box. Fick veta att Köttbullen hade flyttat in till det som kallas "7-hästars", som är en avdelning i storhäststallet. När jag började rida på denna ridskola för tusen år sen så var denna del avsedd för privathästar och man fick som vanlig dödlig knappt sticka in snoken där, men nu är det alltså en del av lektionshästarnas stall och där står några av de större ponnyerna. Det var ju lite kul för mig att få träffa min grupp annat än i ridhuset, hehe. Har ju annars varit lite isolerad ute i ponnystallet, eller isolerad är ju fel ord, men jag har träffat få personer över 10 år. 

Vi skulle rida öppna och det gick faktiskt rätt så bra även om jag tyckte att Köttbullen som vanligt stod emot i sin högersida, plus att hon kanske inte riktigt gick fram ordentligt. Men hon är ju en latmaja som gör allt för att komma undan så jag tänkte inte så mycket på det utan vi kämpade på. Trodde knappt det var sant när ridlärare V sa att "nu är klockan 18.40" (vi slutar 18.45) för jag tyckte att vi precis hade börjat, men sådär är det ju jämt. Sen sa V att hon tyckte att Köttbullen gick lite, lite orent och när jag kände på hennes ben efteråt så tyckte jag att det högra var lite varmare än det vänstra. Det tyckte V  också när jag bad henne känna, så det var ju inte så kul. Smorde med kylliniment och så får man bara hoppas på att det var något tillfälligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar