onsdag 30 mars 2022

Robinson? Robinson!

 Aaah, nu har äntligen Expedition: Robinson börjat igen. Och i tropiskt klimat och inte i Norrland som förra säsongen. Fast det var ändå ett rätt så lyckat koncept, tycker jag. Det blev bra tv av det med, det måste inte vara sandstrand och kokosnötter och palmhjärta utan kan ju vara kul med lite omväxlande klimat. 

Har inte sett ikapp riktigt alla avsnitt än eftersom jag missade att det hade börjat och därför hade en hel vecka att titta ikapp och när jag väl gjort det så var den nya veckan redan igång. Och så har man ju Gränslandet också att hålla ett öga på. Kul koncept det där med att låta gamla deltagare komma tillbaka och tävla sig in. Fast just nu är det ju lite för myspysigt och att alla är kompisar för att det ska vara riktigt bra tv. Tur man då har Lag Syd att reta sig på. Hon som är lagledare, Isabella?, är ju en person jag förmodligen hade velat slå ihjäl med mina bara händer efter tio sekunder på samma ö, hon representerar liksom allt jag tycker illa om. Och den där fd militären PER kan man ju också reta sig på, hur dryg och självsäker får man vara? Och så hon Eva som är så förnöjd och tycker allt går så bra, hon är ju harmlös men liksom som gjord för att man ska störa sig på henne. Som när dom hade den där tävlingen där dom skulle transportera vatten i en langarkedja och hon gång på gång svingade sin hink på ett sätt som gjorde att allt vattnet for rakt upp och knappt något träffade den spann som det skulle ha träffat och hon inte gjorde någonting för att liksom förändra själva tekniken.

Nä, det märks väl att jag hejar på Lag Nord? Gillar Daniel mest, han verkar ju vara en hyvens kille på alla sätt. Angela och Shevin verkar också duktiga, dom andra har jag nog sett för lite av för att kunna bilda mig en uppfattning. Ja, det är väl han GORM då. Vilket namn. Han skulle kunna bli en jobbig översittare, men håller nog låg profil så här i början. 

I Gränslandet vet jag inte om jag hejar på någon särskild. Tycker i och för sig att han Hayes verkar vara en rätt jobbig typ, sådär snarstucken och lättirriterad. Ungefär som Mattias var när han var med första gången, men nu verkar han ju ha lärt sig av sina misstag och håller låg profil han också. Det är ju inte kul om alla ska gå omkring och hålla låg profil, men det ger sig nog när hungern och tävlingarna sätter in. Gud, nu låter jag som en som dirigerar händelseutvecklingen i Squid Game eller nåt.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar