måndag 7 mars 2022

Flashback Forever: Showen, med mera

I fredags gav jag mig ut på en odyssé, kändes det nästan som eftersom jag inte korsar kommungränsen speciellt ofta. Tog bussen till stan och tåget till Lund och allt gick bra. Tog mig till hotellet, checkade in, låg och drönade på sängen och tittade på en dokumentär om Degerfors IF:s kamp att hålla sig kvar i allsvenskan. Sämre fredagseftermiddagar kan man verkligen ha. Sedan mötte Jenny upp, vi gick ut och åt, drack VIN, babblade på om vad som hänt sen sist, och sedan var det dags att ta sig till Lunds Stadsteater och titta på Flashback Forever: Showen. Älskar ju Flashback Forever-podden, och showen gjorde mig inte på något sätt besviken för den var sjukt rolig och Gud vad vi skrattade. DOCK blev både jag och Jenny lite chockade över att vi var cirka dom enda som var i vår ålder, alla andra var typ...25? Fast det blir kanske så i en typisk studentstad, vad vet jag? Aja, någon ska ju höja medelåldern också. 

Sov bra på hotellet, åt en fantastisk hotellfrukost (mmm...hotellfrukost) och begav mig sedan mot stationen för att ta mig hemåt. Nähä, men då var det väl någon form av tåg-KAOZ med inställda avgångar och ersättningsbussar och folk som sprang som råttor hit och dit i panik, vilket var ganska underhållande för mig som inte hade någon tid att passa. Men sen fick jag ta tag i min egen logistik, för istället för att ta tåget till Ankeborg och sen bussen hem till nästan-Österlen så fick jag åka tre olika bussar kors och tvärs över det riktiga Österlen. Det var ju också ett äventyr och jag kände mig nöjd med att riktigt kunna maxa min rätt så dyra 24-timmarsbiljett, för här fick jag ju mycket resa för pengarna. Hade 42 minuter till godo när jag steg av bussen hemmavid, så det var nog tur för mig att jag inte lydde min mans förslag att "ta en sväng på bokrean i Lund" när jag nu ändå var där för då hade det varit risk att jag fått lägga ytterligare pengar i Skånetrafikens stinna kassa. 

Sen var jag ju helt slut av allt resande, även om jag strängt taget inte gjort så värst mycket mer än suttit på röven och lyssnat på Spotify, men det är väl alla intryck som ska bearbetas? Resten av dagen blev det sannerligen inte många knop gjorda i alla fall. Inte igår heller, eller jag gick en långpromenad med hundarna och sedan hade jag en deckare som behövde läsas ut eftersom lånetiden höll på att gå ut. Pysslade lite i  Flickrummet™, sedan var det väl det vanliga söndagsgöromålen som pockade på uppmärksamhet. Baka bröd, laga mat, förbereda för veckan som kommer. Ja, och snipp snapp slut så var helgen slut. Inte en tomatdjävel har jag planterat heller, bara så ni vet. Men det får väl bli i veckan som kommer. 



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar