torsdag 29 januari 2015

Weird + SoA

Alltså, igår när jag körde hem så spelades Dylans Like A Rolling Stone IGEN. Jag har i och för sig ingen aning om hur det går till när man sätter ihop låtlistor på radion, men jag lyssnar på radio i bilen, mellan 5.00-5.25 och 14.05-14.30 och vad är sannolikheten för att det, två gånger på samma vecka, ska spelas två olika låtar som inte ligger på någon topplista eller har varit med i melodifestivalen eller Så Mycket Bättre under exakt de 50 minuter som jag befinner mig i bilen om dagarna? JAG BARA FRÅGAR.

Avslutade säsong 6 av SoA igår och är numera så orimligt irriterad på Jax och Gemma att jag tackar Frälsaren för att de bara är påhittade karaktärer och inga jag någonsin behöver befatta mig med i verkliga livet. Ska inte avslöja några detaljer, ifall det mot förmodan finns folk som läser här som är lika saktfärdiga med att ta sig igenom denna ändå bra serie som vi har varit, men i alla fall: SNACKA INTE OM SVEK MOT KLUBBEN när man själv har sålt ut en gängmedlem till fienden. Kanske inte frivilligt, men så går det ju när man inte kan nöja sig med att bara ha en bilverkstad utan ständigt måste jaga snabba cash för skulder, mutor, "business" etc. Och sen allt det här snacket om att älska sina barn får mig också att lacka ur, dom ungarna är väl mer passade av gängmedlemmar, "prospects" och diverse fnask än sina egna föräldrar. Tänk om lille Abel eller lille Thomas skulle råka få tredagarsfeber eller nåt och Jax bara "Jag måste vabba, jag ringer IRA och ställer in vårt möte om vapenhandel". SKULLE INTE TRO DET VA.

Och sen att Jax inte ens kan ringa ett djävla samtal eller styra upp någonting själv, han bara: Ring den och den, hämta den eller den (oftast mamma), fixa det och det, och de andra tuffingarna i gänget bara gör det utan att invända att den där djävla snorvalpen kan väl göra någon nytta själv.

Mina favoritkaraktärer är numera:
1. Juice (även om han gör dumma grejer, men det är ju bara för att han har haft det SVÅRT, haha)
2. Tig. Vet ej varför, för per definition är han ju ett ärkesvin. Men jag gillar honom ändå.
3. Chucky. Hahaha, jag tycker han är helskön när han helt beskäftigt ilar omkring bland de hårda killarna och plockar och fejar och donar.  

Ser nu fram mot den avslutande säsongen som enligt uppgift (Marcus) ska vara någonting alldeles i hästväg. Eftersom vi inte fattar hur man laddar ner, inte orkade med att ta oss igenom det massiva flödet av popupfönster med reklam på swefilmer och är för snåla för Netflix så väntar vi tills 1. boxen släpps, 2. boxen blivit lite billigare, samt hoppas att folk inte spoilar någonting till dess. Man lever alltså rätt farligt, men den som väntar på något gott, etc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar