måndag 19 januari 2015

Dagens rövigheter so far, eller: Veckan börjar bra, sa han som skulle hängas på måndagen

1. Vaknade exakt klockan 04.02. Helt värdelöst när klockan ska ringa 04.30 om ni frågar mig. Egentligen borde man ju gå upp direkt då när man ligger där och känner att man ändå inte kommer att kunna somna om. Men det gör man ju aldrig. Istället ligger man kvar och hinner bli lite lagom dåsig för att det ska kännas ännu jobbigare när klockan väl ringer och man verkligen måste lämna sängvärmen.
2. Det hade snöat i natt. Inte jättemycket, men tillräckligt för att jag skulle få en känsla av domedag och Winter is coming, som de säger i Game of Thrones. Hoppas det här snöfallet är något väldigt snabbt övergående. Jag hatar snö. För min del kunde det få vara barmark året om, och nej, jag bryr mig inte om att det är "grått och trist". Det är grått och vackert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar