torsdag 15 januari 2015

THE PAIN

I måndags var jag och tränade TABATA för första gången på...ett halvår kanske, lite drygt. Idag är det torsdag och jag har fortfarande sådan grym djävla träningsvärk att jag har svårigheter med att gå, resa mig, sätta mig och så vidare. Tycker att jag är väl inte precis vad man kan kalla en soffpotatis utan är ju tvärtom ändå ute och rör på mig en del, men jag gör ju inte squats och burpees och tusen varianter av plankan i högt tempo dagligdags såkallat. Vilket jag alltså fortfarande blir medveten om varje gång jag rör mig i vaket tillstånd. Natten till igår vaknade jag till och med när jag vände mig i sömnen och råkade aktivera någon muskelgrupp som ville protestera å det grövsta mot den omilda behandling den blivit utsatt.

Jaja. Första gången är alltid värst, sedan är det bara att harva vidare på den inslagna vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar