tisdag 27 januari 2015

Bohemian Rhapsody

Har säkert både en eller två gånger bloggat om hur mycket jag gillar Queens Bohemian Rhapsody men det tål att upprepas. Den är så härligt svulstig och spretig och inkluderar det mesta, alla borde hitta åtminstone en del av detta mästerverk som de gillar kan man ju tycka.

Den spelades på radion i morse. Det händer ju inte alltför ofta om man säger så, den är väl för lång kan man väl tänka. Fast härom morgonen så spelades Dylans Like a rolling stone och det är ju inte heller någon treminutare om man säger, så det kanske är någon sån som gillar låtar som får välja musik den här veckan, vad vet jag. I alla fall. Bohemian Rhapsody tonade in, jag vred upp volymen (eller nä, det gjorde jag inte heller utan jag petade väl på något modernt digitalt reglage men ni fattar) och stampade takten hela vägen till jobbet. Och sen när jag körde hem så spelades den EN GÅNG TILL. Vad är oddsen för det liksom? Det kan ju gå månader eller till och med år mellan gångerna, och sen två gånger på samma dag.

Är det nu man ska köpa en trisslott?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar