tisdag 6 januari 2015

Hälsning från framtiden

Bloggar just nu från min nya "surfplatta" som jag fyndade på mellandagsrean. Det var inte direkt kärlek vid första ögonkastet efter att jag packat upp det lilla aset (ja, den har legat och mognat till sig några dagar kan man väl säga), för först gick den inte att docka till det medföljande tangentbordet, eller det var väl jag som inte fattade hur man gjorde för efter att ha tagit loss och satt dit den några gånger funkade det plötsligt? Jaha, sen går det inte att använda mus p g a att det inte finns något USB-uttag, vilket jag liksom bara hade tagit för givet att det fanns eftersom det i min värld är helt fundamentalt, men NÄPP. Det är framtiden nu. Ingenting är självklart längre.

Nu kan man ju hävda att det väl för bövelen inte behövs en mus när man har både tangentbord och pekskärm, men jag tycker det känns så djävla avigt. Men det är väl en vanesak antar jag. Något annat som kändes avigt var Windows 8. Vem FAN har bett om en startskärm där saker liksom bara ligger och flyter omkring utan rim och reson? Det första jag fick göra var att ladda ner ett program som gjorde att jag fick en startmeny (hej bakåtsträvare) och sedan laddade jag ner Firefox för Internet Explorer står jag inte riktigt ut med. Och Bing! Vem fan hittade på att Bing skulle vara förvald som sökmotor och har någon någonsin hittat relevant fakta med hjälp av Bing? Skulle inte tro det va.

Ja, men efter lite arbete med att få saker att se ut som jag är van vid så blev det väl någorlunda. Men en mus vill jag nog ha ändå. Funkar det med Bluetooth tro? Får kolla upp detta snarast. Tjo flöjt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar