fredag 8 juni 2012

Problem solved

Grävde djupt i garderoben och har nu löst problemet med morgondagens fotbeklädnader. Hittade nämligen mina gamla Mountain Horse Groom som visserligen är rätt tunga att klafsa omkring i, men definitivt 100 % vattentäta. Hittade även min gamla oljerock, inköpt på Ekohallen (på den tiden det hette Ekohallen och inte EKO! som det gör nuförtiden) någon gång i början av 1990-talet när jag och Håkan (RIP) hade börjat rida och bestämt oss för att vi skulle svida upp oss ståndsmässigt, fast till lågpris då. Oljerock var rätt hett i stallsammanhang på den tiden, fast förmodligen var det inte dom för 198 kronor från Ekohallen som gjorde att man var dressed for success direkt.  Men är man snål så är man.

I fickan på denna anrika oljerock hittade jag dessutom en startlista från ett klubbmästerskap i dressyr daterad 991010, så man kan väl säga att det inte var igår den användes, eller man kan åtminstone konstatera att det var ett tag sedan fickorna tömdes. Men ett par av såväl hästar som ryttare på listan är mig veterligen still going strong, så varför skulle inte en lågprisjacka från ett lågprisvaruhus kunna hänga med ett tag till?

Mvh
Densomsparhonhar_68:a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar