fredag 22 juni 2012

Hanging on the telephone

Min man ska på midsommarfest. Vi var båda bjudna, men jag ska stanna hemma och knarka Alvedon och Vicks Blå och tycka rätt så rejält synd om mig själv. Innan idag försökte min man ringa värdfolket för att kolla hur landet låg. Då gick det inte att ringa för att nätet var överbelastat. Det brukar det vara vid tolvslaget på nyårsafton när alla djävlar ska ringa/sms:a och önska gott slut och gott nytt. Eller när flygplan kraschar in i World Trade Center och alla ringer till alla för att höra var de är, helst inte där då. Det är väl begripligt att nätet liksom dignar under sån belastning. Men midsommaraftons förmiddag? Är det alla som panikringer till sina nära och kära om att de inte får glömma gräddfilen och om någon vet någon som har ett partytält att låna ut eftersom regnet står som spön i backen?
Eller vad handlar det här om egentligen? Vad har jag missat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar