fredag 1 mars 2024

Mars? Mars!

Äntligen mars, äntligen är oxveckorna över och när jag kommer till jobbet och går från parkeringen så kan jag höra fåglar som kvittrar, fastän det fortfarande är mörkt. Åker ju till jobbet 04.30 och det brukar börja bli lite, lite ljust på mina morgnar ungefär några dagar innan det är dags att ställa om till sommartid, sen blir det mörkare ett tag till men det spelar inte mig så stor roll. OM EN MÅNAD ÄR DET SOMMARTID med långa ljusa kvällar, då är det väl sannerligen skitsamma om det är mörkt på morgnarna om ni frågar mig. 

Igår jobbade jag, åkte hem, tog med alla hundarna på en promenad. Laban och Tage rök ihop i söndags och Laban fick då ett sår på ena trampdynan (tror nån tand kom emot på något sätt för det ser inte ut som ett bett) så han har inte fått följa med på några promenader den här veckan för även om han har bandage på såret så har det ju varit blött och dant ute. Men han hoppar glatt omkring på tre ben och stödjer på det skadade utan att jämra sig och verkar inte det minsta brydd fastän det gör ont i MIG av att se detta köttsår när det ska läggas om. Och han är INTE nöjd med att inte få följa med på promenad fastän Remus stannar hemma som sällskap. Igår var det i alla fall någorlunda torrt på marken så då fick han följa med och var överlycklig. 

Skönt med fredag, skönt med helg utan några direkta planer. Tänker att jag ska göra någon god soppa till kvällsmat, förra gången jag tänkte det så kom en trötthet över mig och det blev hämtmat, men nu kan jag inte längre skylla på oxveckor så då får jag väl försöka vara lite REDIG, som det heter där jag kommer ifrån. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar