måndag 11 mars 2024

Lend me your ears, then I'll sing you a song

I torsdags när jag var i stallet fick jag plötsligt hicka, vilket var alldeles otroligt irriterande om ni frågar mig. Har sällan hicka, men när jag har det går det aldrig över av sig själv. Inte  hade jag något vatten att dricka och inte heller funkade det att hålla andan (vet inte varför det skulle funka egentligen, det är väl mer att man känner att man kan göra NÅGOT åt saken) så till sist sa jag till min ridkompis att jag skulle gå och dricka något. Annars kan man ju köra det där gamla tricket "du får en krona om du hickar en gång till" som man säger till barnen, sa hon på skoj och jag höll med på skoj, OCH SEDAN SLUTADE JAG HICKA. Är uppenbarligen ett barn jag också. 

Sedan blev det fredag och jobb och annat elände, men solen sken och efter jobbet var det dags för årets första intervallträning. Har ju legat lågt med all form av löpning hela vintern p g a tån från helvetet, men nu tog jag en runda på lite drygt 5 km. Det kändes...nja, bra var kanske ett starkt ord även om jag var hög på endorfiner en bra stund efteråt. Men jobbigt var det. Delar av banan var under vatten, men det var ju bara att klafsa sig fram, sånt bekommer inte mig. Andra delar var leriga och halkiga och det var väl det som var det jobbigaste, svårt att springa när man inte har fäste och tungt blev det också. Men runt kom jag och riktigt gött kändes det efteråt. Mmmm....endorfiner. Det är inte alls dumt. 

Sedan blev det helg. I lördags gick jag upp och gick långpromenad med hundarna. Vårkänslorna som hade infunnit sig under fredagen försvann för plötsligt började det snöa, stora dasslock till flingor som singlade ner och fick de svarta taxarna att se ut som inverterade dalmatiners. Det var tack och lov inget som lade sig, men det var kallt och blåsigt och kändes mer som januari än mars. 

På eftermiddagen skulle vi träffas några stycken i stallet och bestämma design för ridklubbens nya hemsida. Det började jättebra med att internet inte fungerade, men till slut hittade vi boven i dramat som var att en dumt placerad nätverkskabel hade åkt ur routern. Det låter ju som att det skulle vara det första man skulle kolla, men routern står på kontoret som var låst, så det var inte bara att. Men det löste sig till slut. Sen jobbade jag med hemsidan resten av dagen. Det var kul, men tog betydligt längre tid än jag planerat eftersom jag var lite ringrostigare än jag trodde. Åkte hem, sedan blev det hämtmat till middag p g a lat. Vi såg färdigt på fjärde säsongen av True Detective och jag tyckte överlag att den var bra, även om jag hade lite svårt för det övernaturliga. Sen fortsatte vi kolla på Love is blind Japan som är vårt nya guilty pleasure. 

Igår var en ganska soft dag. Gick upp, gick min vanliga söndagsmil, knatade ner till bibblan och lämnade böcker, tränade ett pass pilates, satte bröddeg till jäsning och sedan drönade jag i soffan resten av dagen. Kollade ikapp på Sveriges mästerkock och så kollade vi på Superstars eller vad det heter, femmans variant av Mästarnas mästare för att Malin Baryard-Johnsson skulle vara med, och sen var det både skidskytte (världscupen) och handboll (Svenska cupen på en kanal och Bundesliga på en annan men eftersom det är så många svenskar som spelar i Bundesliga så var det nästan som att se landslaget) att zappa mellan. Tyckte det var så skönt och eftermiddagen verkade pågå i EVIGHETER, men det visade sig att det var klockan i vardagsrummet som hade stannat så när jag trodde den var 14.50 så var den i själva verket 17.15. Det var ju lite snopet att plötsligt få bråttom att börja sno ihop middag, tur jag inte hade planerat långkok i alla fall. Sen åt vi och började kolla på fjärde säsongen av Killing Eve, har gillat de andra men nu vet jag inte riktigt? Aja, det får väl ge sig. 

Ja, det var den helgen det. Den här veckan ska vi ha kick off på jobbet (idag) och utbildning i HLR och brand (fredag), vilket inte passar mitt BERG av arbetsuppgifter, men det är ju som vanligt bara att gilla läget. Då kör vi. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar