tisdag 30 maj 2023

Till stallet istället, v 22 2023, pt 1

Tog min feta träningsvärk och begav mig till stallet, inställd på att rida Killen men nähä, då skulle jag ha Knubbis istället. Dessutom skulle vi tydligen ha vikarie och det var samma vikarie som vi hade i torsdags och det visade sig också att vi skulle göra exakt samma övning med öppna, sluta och skänkelvikning som i torsdags. Då var det ju bra att jag hunnit öva lite på den, hene. Den här gången gick det i alla fall mycket bättre. Knubbis var fortfarande rätt seg och jag fick driva som ett djävla hjon, men den här gången kunde vi i alla fall få till öppnor och slutor värda namnet, och skänkelvikningen gick också bra. Hann kolla i spegeln någon gång och tyckte det såg riktigt proffsigt ut! och det är ju sällan en känsla man har. Men han är svår med munnen, jag tycker inte att jag är hård i handen generellt, och speciellt inte på en häst som inte ligger på framåt och det kan man ju inte säga att Knubbis gör, men det var ändå mycket kastande med huvudet om än inte så mycket som förra veckan. Gick bättre mot slutet för då kändes det som att jag ändå hittade någon slags balans mellan framåtdrivning och stödet på tygeln, men det var ändå knepigt.  Aja, det får vi jobba vidare med. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar