fredag 12 maj 2023

Till stallet istället, v 19 2023

Fick rida Knubbis i dressyrgruppen igår, för Köttbullen behövdes till någon barnlektion. Såg mycket fram mot det, men efteråt kändes det lite sisådär. Fick liksom inte till någon framåtbjudning att tala om och det var så mycket fokus på övningen. Hade föredragit att gneta omkring på volter, men nu var det någon slags variant på markarbete med bommar på böjt spår och bommar som låg som ett V på medellinjen så att man skulle träna på att rida rakt. Det gick väl ändå skapligt, MEN: gummisnodden på Knubbis' ena säkerhetsstigbygel lossnade och flög av för att aldrig mer återfinnas. Då har man liksom ingen utsida på stigbygeln och jag tänkte att jaja, det är väl inte hela världen, men herregud, den stigbygeln var som ett levande väsen och jag tappade den stup i kvarten, företrädesvis när jag travade mot någon av bomserierna  och red lätt och och skulle skänkla på för att få lite extra tryck i traven. Visst kan jag rida lätt utan stigbyglar, uppenbarligen kan jag också rida lätt med ena foten i den ena stigbygeln och den andra hängandes lös och ledig, men det var otroligt irriterande. Fick liksom inget flyt med någonting tyckte jag. Aja, nu kanske någon fixar nya stigbyglar i alla fall, den där gummisnodden har nämligen varit trasig i flera veckor. Inget ont som inte har något gott med sig, kanske?

Nästa vecka är teorivecka, kanske ska jag då försöka få till en drop in-ridning? Om det nu är någon när det är klämdag och grejer, jag har planerat att vara ledig och kanske tycker jag då att "det är jobbigt att ha en tid att passa". Den som lever får se. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar