måndag 20 januari 2020

Till stallet istället, v 3 2020

Blev bara en ridning förra veckan p g a teori på måndagen. Sån tur att det finns drop in-ridning på fredagen då, så att man åtminstone kan avsluta veckan på ett bra sätt. Fick Pongo som jag hade förra veckan. Det gick lite bättre den här gången. Eller ja, sämre än sist kunde det väl kanske inte gå? Vi red en för honom (och mig) bra övning på volt där det skulle hända någonting vid varje hörnpunkt. En halt, en övergång, en halvhalt, en galoppfattning. Nyttigt för man fick tänka och planera hela tiden. Var helt trött i huvudet efteråt, hehe. Pongo kämpade på, kämpade mest emot kändes det som men så plötsligt så mjuknade han lite. Fast sen gick det tio sekunder och sen kändes det som att man hade ett ton i varje hand. Balans och styrka är inte hans mellannamn om man säger så. Galoppfattningarna var fortfarande K-A-T-A-S-T-R-O-F-A-L-A, men jag mesade åtminstone inte lika mycket den här gången. Men roligt är det verkligen inte när han sticker upp huvudet i luften och pinnar iväg som nån djävla Ego Boy i Elitloppet på Solvalla. Man tycker ju ändå att jag skulle vara lite härdad, för både Pojken och tidigare Bulldozern var ju svindåliga på galoppfattningar, men jag tycker det är så himla stor skillnad på ponny som springer in i galopp jämfört med stor häst som springer in i galopp.Aja, jag får väl processa detta och kämpa på. Misstänker att det inte var sista gången vi tog en dust med varandra.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar