onsdag 15 januari 2020

FARVEL DANMARK

Jag var ju helt felunderrättad angående ordningen på kvällens matcher, det var ju Island - Ungern som spelade först. Hörde radiokommentatorer som sa att "Island behåller en stabil ledning" när jag körde hem från ett möte på brukshundklubben och tänkte att det var väl faan då (även om jag i princip hejar på Island, bara inte just i den här matchen). Kom hem lagom till andra halvlek skulle börja. Då hade min man flyttat på tv:n (del av The Great Livingroom Make Over) och dessutom flyttat in modemet från hallen till vardagsrummet och helt plötsligt fanns det ingen connection med någonting. Blev några svettiga minuter där med omstarter av diverse elektronik och en evig väntan på att modemet skulle hitta vad det nu är som ett avstängt modem behöver hitta för att fungera. Sedan fick jag det höga nöjet att se Ungern knapra sig ifatt och plötsligt var det ingenting som fungerade för (ändå de stackars) islänningarna. Tappade bollar, missade straffar och allmänt oflyt trots ett massivt publikstöd (som gissningsvis till 95 % bestod av ditresta danskar som sympatihejade p g a förutsättningarna) och det slutade med att Ungern vann med fem mål (tror jag det var) och därmed var Danmark utslaget. Hehe. Har sms:at med en norsk kollega och vi har gottat oss osportsligt och nästan opassande mycket.

Ska nu trots allt se den helt betydelselösa matchen mellan utslagna Danmark och utslagna Ryssland. Bara för att jag kan dårå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar