tisdag 7 januari 2020

Till stallet istället, v 2 2020, pt 1

Igår startade vårterminen, jag hade Pojken och det gick...sådär. Efter förra veckans dressyrträning så fick jag väl hybris eller nåt och förväntade mig stordåd, men de infann sig inte. Vi red en övning med tiometersvolter i varje hörn och en på långsidan, och det gick väl rätt bra men han kändes SEG och lite motsträvig. Sen galopperade vi, då brukar det lossna men jag tyckte inte riktigt att vi fick till det, han ville inte bära sig och det blev avbrott och slängtrav och jag petade med spöet och då blev han sur och kickade. Sen red vi en övning där vi skulle galoppera över bommar på böjt spår på kortsidorna och sedan nån bom på långsidan, DÅ lossnade han och kändes pigg och framåt och glad. Ja, då var ju lektionen såklart slut. Aja, det är bara att gå på som förut och inte stanna eller se sig om, som Ola Magnell skulle ha uttryckt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar