torsdag 9 januari 2020

Ett första steg

För rätt länge sen, i samband med att vi diskuterade The Big Hallway Make Over, så var jag och min man på Hornbach och kollade på garderober.  Sen var ju tanken att man skulle gå in på deras himla "smarta planeringsverktyg" och liksom skräddarsy sin egen förvaringslösning. OH LA LA. Det gjorde jag igår. Eller började med, ska vi väl kanske säga, för det lade jag ner igen rätt så omgående. För när jag hade "skräddarsytt" ihop en 120 cm bred stomme och ett par skjutdörrar till detta i "det smarta planeringsverktyget" så var prislappen redan uppe i cirka 12 000 kronor, och då var ju inte någon inredning medräknad och den är ju inte heller gratis vet man ju. Nu tänkte jag mig visserligen att NU DJÄVLAR SKA VI UNNA OSS FÖR DET HÄR SKA BLI BRA, men där någonstans tänkte jag om. Inte för att vi inte skulle kunna ta oss råd, men alltså...12 000 (eller kanske snarare 14 000 - 15 000 inklusive inredning?) kronor för ett par djävla garderober? Och detta var dessutom snålvarianten, inte alls något exklusivt eller extra tillval som till exempel "mjuk stängning" eller liknande. NÄE minsann. Sa smålänningen i mig och gick in på Jysk istället och beställde en 120 centimeter bred garderob MED skjutdörrar, INKLUSIVE inredning för 3500 spänn. Så ska en slipsten dras. Jag är inte hundraprocentigt överförtjust i Jysk och jag vet att man får vad man betalar för, men alltså...ett par himla garderober? Ska tapetsera över den fula vita laminatskivan med (dyra) fräna tapeter så blir det nog bra. Eller åtminstone snyggt. Kanske.

Leverans till butik 20 januari. Det börjar röra på sig nu. Eller: jag har sett till att det börjar röra på sig. Här händer ju inget av sig självt och äras den som äras bör.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar