måndag 27 januari 2020

Den lilla planeringshitlern har ordet

Min bästa stund på jobbveckan är måndag morgon när jag har planeringstid med mig själv. Finns få saker som är så...tja, nästan lustfyllda, som att sitta med sin kalender och styra och ställa med veckans dagar och timmar. Få ihop en bra balans med möten och tid att göra annat. HA EN PLAN. Sen att planen brukar spricka efter cirka tre sekunder är en annan sak. Älskar min kalender, älskar ordning och reda.

Mitt bästa life hack är att avsluta jobbveckan med ett litet skrivbordsstäd. Är SÅ värt dom fem-tio minuterna som gör att man liksom får inleda veckan med den sinnesro som en hyfsad ordning på skrivbordet ger kontra den trötthetskänsla som uppstår när man möts av högar och KAOS. Njuter nästan perverst mycket av detta. Hehe. Ja, det var väl allt jag hade att säga om detta. Anteckna, anteckna och gå vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar