tisdag 14 januari 2020

Les monnaies

Så här års haglar det ju med artiklar om diverse spartips om hur man ska överleva fattiga januari. Måste ju vara skitenkelt att vara journalist på den typen av tidningar, det är ju bara att återanvända samma grejer som förra året för aldrig att man ser något nytt under solen här?
Hur som helst, har ni tänkt på att ALLA tips om hur man ska spara pengar ALLTID innehåller punkten "ta med matlåda till jobbet". Alltså SERIÖST? Är det någon som INTE fattar att om man äter lunch ute för låt oss säga 75 kronor om dagen (äter aldrig lunch ute så har egentligen ingen aning om vad det kostar) och gångar det med fem och sen gångar det med typ fyra så blir det en massa mer pengar varje månad än om man skulle äta gröt eller rester från gårdagens middag. Om man inte begriper det så är man väl ändå rätt trög om ni frågar mig. Ja, det var väl bara det jag ville säga. Hälsningar från en som har matlåda 5 dagar i veckan året om.

6 kommentarer:

  1. Haha ja verkligen!!! Jag har en sommarstuga som har en driftkostnad (inkl ränta) på ca 2500 kr i månaden . Så Jag Tänker att det är dyr ute lunch med oklart ursprung (ånsekött??) För 100 spänn om dagen eller sommarstuga ....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget jättesvårt val om du frågar mig!

      Radera
  2. Mitt bästa tips är att baka sitt egna bröd! Ville bara säga det.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte en gammal klassiker - bakmaskin - på blocket för nån hundring så enkelt att baka bröd som jag skivar och fryser så röstar vi det till frukost !!! Gott, inga tillsatser och billigt!!!!

      Radera
  3. Annars finns ju klassikern ”Så farliga är dina värktabletter”. Den brukar ju också vara på löpsedeln en gång om året.
    DDT

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tillsammans med DEN DOLDA FOLKSJUKDOMEN :D

      Radera