torsdag 9 januari 2020

Good Girls och The End of the F***ing World

Har börjat kolla på två nya serier på Netflix, Good Girls och The End of the F***ing World, och de är (hittills, har bara sett cirka 3 avsnitt) svinbra. Den första handlar om tre tjejer som av olika anledningar har ont om och snabbt behöver pengar och bestämmer sig för att råna ett snabbköp. Det får...konsekvenser, kan man väl lugnt säga och det ena ger det andra och det blir...trassligt. Lite som en amerikansk variant av Tusenbröder. Fast bättre, tror jag. Stör mig så på Ola Rapaces karaktär där, han är så djävla lättstött och snarstucken och stolt.

The End of the F***ing World handlar om en tonårskille som är/tror sig vara psykopat och fantiserar om att mörda någon, och en tjej med...tja, lite attitydproblem kan man väl säga, som "blir ihop" med honom (han tänker att hon kan bli ett bra offer, det är hittills lite mer oklart hur/vad/om hon tänker). De rymmer hemifrån och, tja, det händer ett och annat där också kan man väl säga utan att avslöja för mycket. Fantastiskt välspelad enligt mig. Den här serien ser jag tillsammans med min man, den förra ser jag själv och ska nu, efter årets första arbetsdag, unna mig att F-R-O-S-S-A lite i den.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar