lördag 18 januari 2014

Winter is fucking coming!

Igår var det snöstorm när jag körde till jobbet, sen avtog snöandet under dagen så när det var dags att åka hem så hade det nästan slutat. Då var det bara att plocka fram snöskyffeln och sätta igång att skotta. Tung djävla blötsnö som klibbade fast vid allt, mest vid skyffeln. Ingen höjdare med andra ord.

I morse var intentionen att jag skulle åka och träna. Men Skaparen hade valt att låta ytterligare en decimeter av det vita dråsa ner under natten, och efter att ha skottat i en timme och pulsat i skogen med taxarna i ytterligare två så var mitt intresse för att åka iväg och svettas i en gympasal rätt så obefintligt. Istället lagade jag köttbullar med parmesan och persilja i tomatsås efter ett recept av Paolo Roberto som var to die for som vi säger

Annars: Hatar vintern, den som är nu, med snödrivor och fortsatt fallande snö som gör allt skottande direkt meningslöst. Jag klagade inte en sekund på den gröna, dimmiga, regniga varianten, så ge tillbaks den igen, omedelbart, tack. NU. Tack. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar