måndag 20 januari 2014

20. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att spela huvudrollen i en film...

Nu är det pistolen mot tinningen IGEN, så det är väl lika bra att svara. Jag drar till med Indiana Jones. Han är ju så djävla tuff och lyckas alltid ordna upp de mest invecklade situationer med ett snärtigt piskrapp. Det inger respekt, kan man väl säga. Sen att jag i verkligheten kanske inte är så enormt sugen på att kräla omkring i djungler och grottor och i underjordiska gångar bland spindlar och ormar och mumifierade lik och djävulska fångstmekanismer (som alltid fungerar som ett välsmort maskineri fastän inte en människa har satt sin fot där på 700 år) och med nazister som vill se mitt huvud på ett fat hack i häl ständigt och jämt, det hör inte hit. Jag vill ändå vara Indiana Jones. I tanken, och det är tanken som räknas. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar