söndag 19 januari 2014

Kung Bore kan fan dra något gammalt över sig

Fyfan för vinter säger jag bara. The real shit alltså, med snö och kalla vindar. Här på nästan-Österlen blåser det halv storm och eftersom det bitvis är sparsamt med träd så kvittar det liksom att det har slutat snöa, snön virvlar omkring exakt hur den vill i alla fall. INTE SCHYSST. Idag när jag var ute och gick med mina trogna taxvänner så gick vi ömsom på barmark, ömsom i drivor upp till knäna (mina). Taxarna kunde ibland hoppa fram rätt så obehindrat på skaren, ibland fick de åla sig genom drivorna som mätarlarver. Men det var inga sura miner utom hos mig, för jag hade a. skoskav, b. pms. Detta i kombination med snöhelvete är nästan för mycket att uthärda. Gick dessutom vilse i Läskiga Skogen eftersom alla normala riktmärken var försvunna i det vita. Eller vilse var kanske att ta i, men fel. Istället för att komma in i skogen så gick jag bara en liten löjlig ögla och sen var jag tillbaks på den vindpinade slätten igen. Orkade inte gå tillbaks, så jag strävade surmulet hemåt och tänkte att jag i alla fall kunde gå i mina egna fotspår. Fast de hade redan blåst igen och var så att säga spårlöst försvunna, det var nästan lite overkligt. Som om jag inte fanns eller nåt.

Ja, jag kom väl hem i alla fall och insåg att jag nog får kasta in handduken och ta fram Den Riktiga Vinterjackan. Har klarat mig med höstjackan, men nu förslår den väl inte riktigt längre. Enligt väderleksrapporten ska det dessutom bli ÄNNU KALLARE i veckan som kommer. Har i och för sig inget direkt emot själva kylan, men det innebär ju att den djävla snön inte kommer att smälta bort i rappet som jag bönföll Makterna om häromdagen när flingorna började singla ner. Till ingen som helst nytta verkade det som. Fuck. Suck. Nä, men nu ska jag, inte slösurfa utan frösurfa. Kolla in sortimentet på Runåbergs fröer och liknande sajter och drömma om odlingarna 2014.  För det blir väl sommar NÅGON GÅNG får man väl hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar